سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه اسنپ اسمایل را درست کنیم

از چه مسواکی برای دندان استفاده کنیم

    نظر

همه ما تصورات نادرستی در مورد شیوه های مراقبت از دندان داریم. ما کاری را انجام می دهیم که فکر می کنیم می تواند دندان هایمان را سالم تر و سفیدتر کند. برخی از این اشتباهات ممکن است در ابتدا نتایج مثبتی داشته باشند، اما به مرور زمان اثرات منفی آن آشکار می شود. این مقاله به چند اشتباه رایج در دندانپزشکی می پردازد.

 

ایا خودمان میتوانید دندان مان را سفید کنیم

 

 

 

ایا خودمان میتوانید دندان مان را سفید کنیم :

استفاده از انواع محصولات سفید کننده دندان بدون تجویز پزشک می تواند برای سلامت دندان شما مضر باشد. گاهی اوقات حتی استفاده از جوش شیرین، آب لیمو، سرکه و سایر اسیدها می تواند به شدت به بافت دندان و مینای دندان آسیب برساند. بنابراین این روش درمانی دندان اشتباه است مثلا استفاده از جوش شیرین برای هر دندانی جواب نمیدهد حتی اگر به دندان پزشکی هم بروید شاید ندانتان سفیدی که میخواهید نشود یعنی شخصی که دندان بسیار زردی دارد نباشید توقعش این باشد که دندانش کاملا سفید شود اما ساده ترین راه برای سفید شدن دندان استفاده از مسواک و خمیر دندان با کیفیت و مسواک روزانه میباشد و بهتر است اگر مواد غذایی رنگی استفاده میکنید بعد دندان خود را با اب بشویید.

 

از چه مسواکی برای دندان استفاده کنیم

 

 

 

از چه مسواکی برای دندان استفاده کنیم :

توصیه می شود برای مسواک زدن از مسواک نرم یا متوسط  استفاده کنید و برای مراقبت از دندان از مسواک سفت استفاده نکنید. مسواک سخت می تواند به لثه ها و مینای دندان شما آسیب برساند همچنین استفاده از مسواک سخت می تواند سطح دندان های شما را ساییده کند 

 

 

چرا نباید بعد غذا مسواک بزنیم

 

 

 

چرا نباید بعد غذا مسواک بزنیم :

بهترین زمان برای مسواک زدن چهل دقیقه پس از صرف غذا است. مسواک زدن قبل از این زمان آسیب زیادی به دندان های شما وارد می کند. دندان ها بلافاصله بعد از غذا خوردن بسیار ضعیف می شوند، به خصوص اگر با غذا، نوشیدنی یا ترشی خورده شوند. خوردن غذاهای اسیدی مثل پرتغال لیمو ترش اب لیمو می تواند مینای دندان را ضعیف کند. بعد از غذا، مینا کاری مجدد شروع می شود و حدود 40 دقیقه طول می کشد. از این پس برای مسواک زدن بعد از غذا عجله نکنید تا عمرد ندان شما افزایش پیدا کند.

 

 

مسواک زدن

 

 

جمع بندی :

نگهداری مسواک در محیطی مرطوب، مانند توالت یا حمام، می تواند محیطی ایده آل برای رشد باکتری ها روی مسواک شما ایجاد کند. بنابراین برای مراقبت از دندان توصیه می شود مسواک را از محیط مرطوب خارج کرده و پس از مسواک زدن خشک کنید.