سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه اسنپ اسمایل را درست کنیم

دلایل آموزش تاتو بدن و انجام آن

دلایل آموزش تاتو بدن و انجام آن

 

دلایل آموزش تاتو بدن و انجام آن

 

تاتو بدن یا همان خالکوبی در زمان های گذشته تنها مورد استقبال افراد سرکش و یاغی بوده است و مردم دیگر دید منفی نسبت به آن داشتند. اما در دنیای امروز دیگر آن دید منفی روی تاتو و انجام آن وجود ندارد. زمانی که بازیگران و ورزشکاران از تاتو استفاده کردند، جوانان تمایل بیشتری به انجام آن پیدا کردند و جامعه نیز از نگاه منفی خود دست برداشت و دید خود را تغییر داد.

آموزش تاتو بدن و انجام آن دیگر تنها برای افراد یاغی و سرکش نمی باشد، بسیاری از افراد برای پوشاندن جای زخم های خود از آن استفاده می کنند. اما این مورد بسیار کم دیده می شود و بیشترین دلیل برای انجامتاتو روی بدن همان زیبایی و مد می باشد.

آموزش تاتو بدن و انجام آن نه تنها برای پسر ها بلکه برای دختر ها نیز انجام می شود. دختر ها نیز روی بدن خود انواع و اقسام طرح و نقش ها را تاتو می کنند. البته تفاوتی که تاتو بدن دختر ها با پسر ها دارد در اندازه آن می باشد. دختر ها بیشتر طرح های ریز و کوچک را انتخاب می کنند اما پسر ها طرح های بزرگ را می پسندند.

قوانین آموزش تاتو بدن و انجام آن در ایران و اسلام

بسیاری از افراد انجام تاتو بدن خود را دوست دارند اما می ترسند شابلون تتو تاتو خالکوبی زنانه دخترانه که از نظر شرعی و اسلامی مشکل داشته باشد. مثلا تصور می کنند وضوی آن ها با تاتو قابل قبول نیست. اما باید به شما بگوییم که از نظر اسلام و دینی هیچ منعی برای انجام تاتو روی بدن وجود ندارد. زیرا تاتو و رنگ های آن به زیر پوست تزریق می شوند و در سطح آن نیستند.

در کشور ایران نیز آموزش تاتو بدن و انجام آن از نظر قانونی مشکلی ندارد و می توانند آموزشگاه ها به آموزش تاتو بدن بپردازند. در کتاب قانون جرم و جنایتی از این مورد نام برده نشد است. تنها آموزش تاتو بدن از نظر اداره بهداشت است که غیر بهداشتی اعلام شده است و در زمان انجام آن حتما باید پزشکی در سالن وجود داشته باشد.

مراحل و وسایل مورد نیاز آموزش تاتو بدن

آموزش تاتو بدن دارای چندین بخش می باشد که افراد باید تمام تاتو موقت و خالکوبی مراحل و بخش ها را به خوبی آموزش ببینند تا بتوانند به نحو احسنت آن را انجام دهند.

تکنیک تاتو

یکی از مهم ترین بخش های آموزش تاتو بدنآموزش و یادگیری تکنیک های مربوط به تاتو می باشد. این تکنیک ها شامل هنر هایی مانند نقاشی، سیاه قلم، طراحی و … می باشد. اگر افراد تکنیک های تاتو بدن را به خوبی آموزش ببینند می توانند هر طرحی را روی بدن نقاشی و تاتو کنند. اگر شما تاتو کار ماهری باشید اما طراحی خوبی فروش انواع محصوات حنا شابلون نداشته باشید مسلما نتیجه ی کار زیبا و دلچسب نخواهد شد.

وسایل مورد نیاز در تاتو یکی دیگر از مراحل انجام آن می باشد. آموزش تاتو بدن نیز مثل هر هنر دیگری احتیاج به وسایل خاصی می باشد که باید با تمامی آن ها آشنایی داشته باشید. این وسایل شامل دستگاه مخصوص تاتو، رنگ های متنوع، سوزن های خاص با شماره بندی مختلف و … می باشد. در کنار آموزش تاتو بدن حتما باید آموزش مربوط به وسایل آن را نیز فرا بگیرید. این کار باعث می شود تا بدانید چه زمانی از کدام وسیله ها استفاده کنید.

طراحی تاتو حرفه ای

طراحی به تنهایی بخش ها و درجه بندی های متفاوتی دارد. شاید بیشتر تاتو کاران موجود در سالن ها تاتو کار معمولی باشند و طراحی را به صورت مقدماتی فرا گرفته باشند. اما اگر بخواهید تاتو کار حرفه ای و خاصی باشید بهتر است زمان بیشتری برای آموزش تاتو بدنو طراحی آن صرف کنید. طرح ها و نقش های زیادی وجود دارند که از عهده ی تاتو کاران معمولی بر نمی آید و باید حتما از طراحی حرفه ای بهره بجویید.

انواع تاتو موقت و کوتاه مدت

اگر شما قصد ندارید که طرح تاتو را به صورت بلند مدت و دائمی رو ی بدن خود داشته باشید می توانید از نمونه های موقا و کوتاه مدت آن استفاده کنید.

برچسب تاتو موقت: این برچسب ها به صورت موقت بر روی پوست انواع تاتو شابلون  می شوند که ظاهری شبیه به تاتو دائمی دارند. این برچسب ها ممکن است تا یک هفته روی پوشت شما بماند.

اسپری تاتو موقت: روش اسپری یکی از پر طرفدارترین روش های انجام تتو موقت می باشد. این عمل با استفاده از شابلون و اسپری انجام می شود. اسپری های مخصوص پوست برای این کار در بازار وجود دارند و نباید از دیگر اسپری ها برای این کار استفاده شود.

تتو حنا: رنگ های این نوع تاتو شامل سفید، سیاه، قرمز، سبز و قهوه ای می باشد. حنا در یک قیف سوزنی ریخته شده است و با استفاده از شابلون روی بدن قرار می گیرد. این روش نیز محبوبیت زیادی در بین روش های تاتو بدن دارد.

انجام تاتو روی بدن، از سنتی ترین و قدیمی ترین هنرهاست که در عصر حاضر رواج گسترده ای یافته است و توسط تاتو آرتیست انجام می شود و یا در دوره هایآموزش تاتو بدن، آموزش داده می شود. تاتو به صورت کلی به شکل دائم و یا موقت بر روی اندام های بدن انجام می شود و دارای سبک های متنوعی از جمله؛ سنتی، سه بعدی یا رئال، سبک آبرنگ، سبک قبیله ای، سبک نیو اسکول، نیو تردیشنال، سبک ژاپنی، سبک سیاه کاری می باشد. آموزش تاتو بدن در پایتخت به ویژه از طریق برگزاری دوره های آموزشی حضوری یا غیرحضوری انجام می شود.

آموزش تاتو بدن در تهران

استفاده از تاتوی بدن در نسل جوان کنونی (زنان و مردان، دختران و پسران) به ویژه در پایتخت یعنی شهر تهران رواج گسترده ای یافته است. برخی از این تتوها موقت و برخی به صورت دائم اند که بر روی اندام های بدن افراد در اماکن عمومی قابل مشاهده می باشند و در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی در سراسر کشور است. همین امر سبب شده است تا بسیاری از مراکز آموزشی به ارائه دوره های آموزش تاتو بدن بپردازند. برخی از این دوره ها به شکل حضوری و برخی به صورت از راه دور یادگیری انجام تتو بر روی بدن را آموزش می دهند. وجود رسانه های آموزشی و اجتماعی نیز از دیگر راههایآموزش تاتو بدن در پایتخت می باشد که اغلب بدون دریافت هزینه انجام می پذیرد.

آموزش تاتو بدن با مدرک بین المللی

گرایش به انجام تتوی بدن به ویژه در شهر تهران رواج گسترده ای یافته است، این امر سبب شده است افراد بسیاری به دریافت آموزش تاتو بدن گرایش پیدا کنند. دوره های متعددی در این زمینه در تهران در حال برگزاری است. در دوره های آموزش تاتو بدن مواردی از قبیل؛ شناخت پوست، شناخت و کار با دستگاه هاتاتو بدن، شناخت انواع سوزن و کاربرد آنها در تاتو بدن، شناخت سبک های تاتو بدن و آنالیز، اجرا وآموزش تاتو بدن با جدید ترین متد روز دنیا، شناخت دستگاه، سوزن ها، رنگ ها، بی حسی، شناخت لوازم مورد نیاز در انجام تاتو بدن، طرز انتقال طرح روی بدن، طرز انتقال درست رنگ به زیر پوست، طرز کاور و ترمیم طرح های قدیمی و خراب تاتو، آموزش پر کردن طرح های مختلف، آموزش کامل سایه کاری در تاتو، اصول نگهداری تتو، شابلونسازی و برگرداندن طرح تاتو بدن بدون نیاز به مهارت در نقاشی و طراحی، آموزش کامل طریقه سه بعدی کردن، اجرای تمامی سبک های تاتو بدن از جمله؛ تاتو طرح ‎پرتره، تاتو گریواش، تاتو گری وایت، تاتو مائوری، تاتو تریبال، تاتو دات ورک، تاتو آبرنگی، تاتو تری دی (سه بعدی)، تاتو فونت تاتو، تاتو بیو، تاتو مکانیک، تاتو هارور، تاتو رئالیسم تاتو، تاتو اسکچ ورک، تاتو  ژئومتریک، تاتو تراش پولکا، تاتو سورالیسم، تاتو نئوجاپنز و تاتو لترینک به صورت تضمینی و به شکل آکادمیک یا تخصصی آموزش داده می شود و در پایان دوره، به افرادی که دوره آموزش تاتو بدن را با موفقیت گذرانده باشند، مدرک بین المللی داده می شود.

آشنایی با آموزش تاتو بدن (موقت و دائم)

انجام تاتو روی بدن، از سنتی ترین و قدیمی ترین هنرهاست که در عصر حاضر رواج گسترده ای یافته است و توسط تاتو آرتیست انجام می شود و یا در دوره هایآموزش تاتو بدن، آموزش داده می شود. تاتو به صورت کلی به شکل دائم و یا موقت بر روی اندام های بدن انجام می شود. همان طور که اشاره شد یکی ازانواع تاتو، تاتو موقت است که با حنا روی بدن فرد  طراحی و اجرا می شود. در دوره های آموزشی این نوع تتو مواردی از قبیل؛ ترکیب مناسب آب با حنا، زمان مناسب خشک کردن حنا، روش های خشک کردن حنا، حرکت صحیح قلمو روی طرح، آموزش نسبت ترکیب مواد مصرفی و روش نگهداری مواد پرداخته می شود. یکی دیگر از انواع تتوی موقت که در دوره های آموزش تاتو بدن، مورد بحث قرار می گیرد استفاده از اسپری رنگ پوست است. در این روش از ابزارهای خاص نسبتا گرانی استفاده می شود. انجام تتوی موقت با استفاده از اسپری اصلا برای افراد مقرون بصرفه نیست. انجام این کار از طریق استفاده از اسپری رنگ، جوهر مخصوصتاتو و شابلون‌هایی در اندازه و مدل های مختلف، صورت می گیرد. افراد باید مراقبت نمایند که هرگز از اسپری‌های مخصوص پارچه استفاده نکنند. در استفاده از اسپری ها حتما باید به تاریخ انقضای آنها دقت کرد. از دیگر تاتوهای موقت می توان از برچسب تاتو موقت یا تتو موقت برچسبی، عکس برگردان متالیک نام برد. اغلب از تاتوی موقت برای ایجاد زیبایی استفاده می شود. این در حالی است که اغلب تاتوی دائم برای افرادی به کار می رود که  افراد دارای جای سوختگی، لک های بدن، رد بخیه و یا تاتوهای نازیبایی باشند که بخواهند ازتاتو به عنوان پوششی بر روی این موارد استفاده کنند.

کتاب های آموزش تاتو بدن

 یکی از راههای ارزان اما کمی زمان بر، جهت آموزش تاتو بدن استفاده از کتاب های آموزش تاتو بدناست.

بسیاری از کتب مرتبط در این زمینه در انتهای صفحات پایانی دارای سیدی های آموزشی در زمینه آموزش تاتوی بدن می باشند. در برخی سایت های فروش کُتب مرتبط با آموزش تاتو بدن، نیز امکان  دانلود یک فصل از کتاب به صورت رایگان جهت مطالعه فهرست مطالب آن، سپس ثبت سفارش و تکمیل فرایند خرید کتاب وجود دارد. همچنین می توان یک فصل از کتاب را بصورت آنلاین مطالعه، تعداد صفحات، نویسنده، قیمت و ناشر آن را مشاهده و در صورت دلخواه نسبت به خرید اقدام کرد. برخی از این سایت ها با خرید کتاب امکان دسترسی به برخی موارد دیگر را به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار می دهند.

وسایل مورد نیاز برای آموزش تاتو بدن

آموزش تاتو بدن عمدتا به سه قسمت اساسی طراحی، ابزار و وسایل و تکنیک تقسیم بندی می گردد. برای کلیه تاتو آرتیست ها حایز اهمیت است که با این سه بخش اصلی آشنا باشند. طراحی در آموزش تاتو بدن به تکنیک های متنوع مانند؛ آبرنگ، مداد رنگی، پاستل، سیاه قلم، رنگ و روغن و غیره تقسیم می شود. تاتو همچنین از تکنیک های نقاشی به شمار می رود. انجام دادن تاتو همان کشیدن نقاشی است، به واقع تاتو خود از زیرشاخه های هنر نقاشی است، با این فرق که مداد یا قلموی تان در آموزش تاتو بدن سوزن و دستگاه، رنگ در آن همان رنگ تاتو و  جایگزین بوم نقاشی یا کاغذ درآموزش تاتو بدن پوست مشتری است. در واقع وسایل مورد نیاز تاتو به همین موارد ساده خلاصه می شود.

آموزش کار با دستگاه تاتو بدن

مهمترین ابزاری که تاتو با استفاده از آن انجام می شود دستگاه تاتو بدن است. تاتو کاران بایستی شناخت کافی از نحوه کار و تنظیم دستگاه تاتو را در دوره آموزش تاتو بدن بیاموزند. از جمله دستگاه های تاتو، دستگاه کویل یا مگنتی است که از پُرکاربردترین دستگاه های تاتو به شمار می رود. از این دستگاه، برای خط انداختن از آن استفاده می شود. دستگاه های تاتو از تنوع در بِرندهای مختلف برخوردار نیست. به راحتی و با مطالعه دفترچه آنها می توان این دستگاه ها را تنظیم کرد. کار با این دستگاه ها در دوره آموزش تاتو بدن، آموزش داده می شود. از دیگر دستگاه هایی که برای انجام تتو از آن استفاده می شود، دستگاه روتاری است که بیشتر جهت سایه زدن از آن استفاده می شود. این دستگاه دارای صدای کمتر، قدرت کمتر، وزن کمتر و هزینه بیشتری نسبت به دستگاه های کویل است. عملکرد اصلی دستگاه های تاتو که در دوره آموزش تاتو بدن کار با ان آموزش داده می شود، جلو و عقب کردن سوزن تاتو  است، بدین طریق که رنگ را بین لایه اول و دوم پوست مورد استفاده قرار می دهد. دستگاه های روتاری از تنظیمات خاصی برخوردار نیست و نحوه کار با آن آسان است.

آموزش تاتو بدن (انواع سبک ها)

تاتو همان خالکوبی است، که دارای قدمتی بیش از چهار هزار سال می باشد و سالیان متمادی در فرهنگ‌ها و بین الملل مختلف از آن استفاده می شده است. تاتو بر روی کلیه اندام های بدن از جمله ابرو، چشم، لب، دست، پا به صورت‌ دائم یا موقت انجام می شود و طرفداران زیادی در میان بانوان نیز پیدا کرده است. تاتو بدن یا خالکوبی در حقیقت نوعی جراحت عمیق درون پوست است که از طریق سوزن ایجاد می شود و به منظور کشیدن طرح های مورد نظر، با جوهر برروی بدن فرد تزریق می شود. در دوره آموزش تتو بدن، انواع سبک های تاتو مانند؛ سنتی، سه بعدی یا رئال، سبک آبرنگ، سبک قبیله ای، سبک نیو اسکول، نیو تردیشنال، سبک ژاپنی، سبک سیاه کاری می توان نام برد.

سایه کاری در  آموزش تاتو بدن

سایه ها نقش کاربردی در آموزش تتو بدن دارند. سایه ها از سه رنگ تشکیل شده اند؛ 1) سایه لایت 2) سایه مدیوم 3) سایه دارک. در آموزش تاتو بدن، سایه ها  به شکل پراکند زده می شوند، به صورت پرتابی تا کلیه سایه ها در یکدیگر محو گردند. در آموزش تتو بدن گفته می شود که بهتر است سایه کادر نداشته باشد، به شکلی که سایه مدیوم در لایت محو شود، و سایه دارک نیز در سایه مدیوم محو گردد. همچنین در آموزش تاتو بدن به کارآموزان آموزش داده می شود تا نوک سوزن تمیز باشد. هنگامی که  در آموزش تتو بدن قسمت سایه را آموزش می دهید باید اشاره کنید که در سایه تتو وقتی از رنگ لایت، مدیوم به دارک می زنید، نیازی نیست نوک سوزن در آب تمیز شود ولی بالعکس آن نیازمند تمیزی سوزن با آب است، زیرا برای آمدن از رنگ تیره به روشن باید سوزن را با آب تمیز کرد.

مراکز آموزش تاتو بدن

موسسات آموزشی متعددی در شهر تهران به ارائه آموزش در زمینه آموزش تاتو بدن می پردازند و در انتهای دوره آموزشی به کارآموز و هنرجوی خود مدرک گواهی شرکت در دوره اررائه می نمایند. افراد علاقمند به دریافت آموزش تاتو بدن، می توانند با پرداخت شهریه در کلاس های بانوان و آقایان به صورت مجزا شرکت کرده و تا ماهها بعد از حمایت اساتید دوره  تا زمان اشتغال برخوردار گردند. در این دوره ها آموزش تاتو بدن با اجرای مدل های نامحدود معمولا دنبال می شود و کلیه تکنیک و سبک ها و فوت و فن ها به هنرجویان آموزش داده می شود. در برخی از این موسسات به جویا اول ثبت نامی  مدارک بین المللی از کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و آلمان به صورت رایگان اهدا می گردد.

آموزش تاتو بدن در منزل

آموزش تاتو بدن بدون رفتن به کلاس های پُرهزینه و طی مسافت های طاقت فرسا نیز میسر است. بسیاری از مراکز آموزشی در زمینه آموزش تاتو بدن اقدام به راه اندازی دوره های آموزش تاتو بدن با استفاده از فیلم و اینترنت (برگزاری دوره های مجازی) کرده اند. به راحتی می توان این فیلم ها را با سرعت های استاندارد دانلود و با مشاهده چندین باره آنها در زمینه انجام تاتو تبحر یافت. همچنین  می توان در منزل با صرف کمترین هزینه و نیز زمان با شرکت در دوره های آموزش تاتو بدن به شکل آنلاین، این دوره ها را فراگرفت.

آموزش تاتو بدن بصورت رایگان

برای دریافت آموزش تاتو بدن با کمترین هزینه و یا به صورت رایگان، می توان از وبلاگ ها، کانال های تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک نیز استفاده کرد. این رسانه های اجتماعی اغلب در حوزه آموزش تاتو بدن نقش فعالی دارند، و به ارائه مطالب موثر در قالب کامنت، تصاویر، دیاگرام، فیلم، صوت و غیره برای یادگیری نحوه انجام تاتو می پردازند. عضویت در این مجراهای آموزشی، هزینه ای در برنداشته و با استفاده مداوم از مطالب آموزشی آنان می توان با دریافت کامل آموزش تاتو بدن، در زمینه تخصص لازم را کسب نمود.